Strategia marketingowa przedsiębiorstwa

Nawet najlepszy produkt czy usługa bez odbiorców i konsumentów nie ma racji bytu. Każda oferta musi być odpowiednio przedstawiona i zareklamowana grupie docelowej. Marketing odgrywa wielką rolę przy wprowadzaniu i promocji nowego towaru na rynku. Konsumenci muszą dowiedzieć się o jego istnieniu. Sama wiedza o produkcie nie wystarczy, aby ktoś zechciał go kupić lub z niego skorzystać. Należy stworzyć potrzebę posiadania u odbiorców. Takie zadanie ma właśnie marketing, który musi zbadać potrzeby i oczekiwania konsumentów, dostosować do nich ofertę oraz wzbudzić przekonanie, że jest on tym czego od dawna poszukiwali. Skuteczna strategia marketingowa biznesu polega na pozyskaniu nowych klientów, zwiększenia sprzedaży oraz częstotliwości zakupów oferowanych produktów i usług. Istnieje wiele produktów, które choć dobre jakościowo nie znalazły uznania w oczach konsumentów oraz towarów przeciętnych, które zyskały ogromną popularność i popyt. Rodzaj promocji powinien być dostosowany do branży oraz rodzaju klienta.