O grupowym kupowaniu
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Każdy kto interesuje się rynkiem e-commerce’u wie o czym mowa. W ostatnim czasie zrobiło się jednak głośno o tym także w tzw. mainstreamie, mediach masowych takich jakich TVP czy TVN.

O czym? O fenomenie pod tytułem zakupy grupowe. Zjawisku, które przywędrowało do nas, jak większość tego typu spraw, zza wielkiej wody – z USA. Ten nowy rodzaj zakupów polega na pozyskiwaniu usług (rzadziej produktów) po okazyjnych, baaardzo promocjnych cenach. Mamy do czynienia ze zniżkami rzędu 50 do nawet 90&. Usługę nabywa się po zgłoszeniu chęci zakupu przez określoną wcześniej przez dany portal i usługodawcę liczbę osób. Gdy zbierze się taka grupa, przedsiębiorca oferujący swoje dobra zyskuje na całej operacji poprzez pozyskanie nowych klientów, którzy przynajmniej raz skorzystają z jego usług.

W Polsce szał na zakupy grupowe trwa w najlepsze i nic nie zapowiada, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Powstają kolejne portale zakupów grupowych (inne upadają), do gry wchodzą nowi gracze z Allegro, Agory czy Nokautu. Jakby trochę obok tego działają dodatkowo serwisy agregujące oferty publikowane na wspomnianych portalach. Są one o tyle dobre i użyteczne, że pozwalają na znalezienie wszystkich ofert w jednym miejscu. Dzięki temu nie trzeba szukać ich po kilku czy kilkunastu portalach i gubić się w gąszczu kilkuset rabatów.

Jednym z takich agregatorów zakupów grupowych jest GoDealla gromadząca oferty z 30 portali i 70 miast w Polsce. Codziennie dodawanych jest około 200 nowych zniżek, wzbogaconych pełnym opisem usługi, czasem trwania „dealu” i najistotniejszymi warunkami związanymi z nabyciem i realizacją kuponu na daną usługę. Oferty podzielone są na kategorie. Ponadto, istnieje możliwość segregowania ich wg różnych opcji oraz otrzymywania newslettera z najnowszymi okazjami z wybranego miasta lub regionu, np. zakupy grupowe Warszawa, Trójmiasto, Kraków i inne.

W ostatnim miesiącu serwis przeprowadził dwa badania preferencji. Z jednej strony zbadano odczucia użytkowników-klientów zakupów grupowych, z drugiej zaś – przedsiębiorców oferujących swoje produkty i usługi. Wyniki badań pokazały, że obie grupy cenią sobie tę formę zakupu/promocji swojej marki/ i są zdecydowane na dalsze działania w ramach zakupów grupowych.