Internet praktycznie od początku zainteresował ludzi swoimi możliwościami i dlatego jego rozwój postępuje w tak szybkim czasie, a obecnie większość z nas korzysta z dobrodziejstw wirtualnej rzeczywistości. Ludzie, oprócz pracy, zabawy i komunikacji z innymi, obecnie również w sieci robią zakupy. E-commerce zyskuje na popularności między innymi ze względu na niskie ceny oraz oczywiście nieporównywalną do niczego wygodę z robienia zakupów. Z pewnością sklepy internetowe proponują swoim klientom coraz więcej towarów, również tych trudno dostępnych na rynku i specjalistycznych.

Istnieją produkty, które ciężko sprzedać w sklepie. Mam na myśli głównie asortyment dla wybranej grupy ludzi, dla specjalistów w jakiejś dziedzinie lub dla ludzi pasjonujących się czymś, których jest jednak garstka. Sklep tradycyjny, który znajduje się w konkretnym miejscu, mieście, trafi do określonej grupy ludzi, w dodatku raczej tych, którzy mieszkają niedaleko. Niewiele sprzedamy, a wiele będziemy musieli zapłacić za prowadzenie naszej działalności, opłacenie lokalu i pracowników.

Dlatego też dobrą alternatywą dla sklepów niszowych mogą być sklepy internetowe. Ich założenie to koszt jednorazowy, który wcale nie jest taki duży, a i szybko się zwraca, a kolejno koszty prowadzenia, czyli domena i hosting (domena opłacana na cały rok z góry, koszt naprawdę niewielki i hosting, który zależy zawsze indywidualnie od sklepu i jego potrzeb). Odpadają nam naprawdę duże koszty związane z opłatami lokalu, z odnawianiem go, utrzymywaniem w nim czystości, nie płacimy również pracownikom, ponieważ sami możemy z domu obsługiwać klientów.

Ponadto, niszowe sklepy internetowe pozwolą nam na dotarcie do ludzi z całej Polski i nie tylko. Produkty będą im dowożone do domu, więc nikt nie będzie musiał pokonywać dużych dystansów, żeby dostać sprzęt, który w swojej ofercie mamy tylko my.

Dzięki obniżeniu kosztów utrzymania zaproponować będziemy mogli niższe ceny lub różnego rodzaju promocje i programy lojalnościowe. Między innymi nasi stali klienci zostaną nagrodzeni rabatami, co zbliży ich jeszcze bardziej do nas i zachęci do ponownych zakupów, a nowi, odwiedzający naszą zakupową witrynę, otrzymają od nas prezent w postaci np. darmowej przesyłki.

Bardzo ważne są działania promocyjne w wirtualnej rzeczywistości. Zarówno różnego rodzaju programy lojalnościowe, czy rabaty, jak i działania mające na celu ułatwić ludziom dotarcie do nas. Bo przecież nasze sklepy internetowe pozostawiony „same sobie” w sieci byłby bardzo trudne do odnalezienia. Internetowe sklepy niszowe mają ogromną przewagę jeśli chodzi o działania promocyjne nad tradycyjnymi. Przede wszystkim asortyment, jaki proponują jest od razu zauważalny, jest go znacznie mniej (ze względu na niszowy charakter), a także skierowany jest zazwyczaj do określonej grupy odbiorców, więc możemy wybrać „miejsca” online, w których będziemy wiedzieli, że trafimy na zainteresowanych tematem (fora tematyczne, portale poświęcone danemu zagadnieniu, fanpage na portalach społecznościowych, itp.).

Z pewnością internet jest doskonałym miejscem do sprzedawania produktów niszowych. Oczywiście sklepy internetowe mogą stanowić także uzupełnienie działalności w realu, a dzięki zaistnieniu w sieci możemy dotrzeć do większej liczby osób, które zachęceni ciekawą wizytówką wirtualną odwiedzą nas później.