Multisklep – inny wymiar promocji
1 vote, 5.00 avg. rating (97% score)

Z roku na rok rynek sprzedaży internetowej rozwija się w błyskawicznym tempie. Co raz więcej młodych osób dokonuje regularnych zakupów przez internet, gdyż jest to wygodny, szybki i tańszy sposób niż zakupy tradycyjne. Jedną z ciekawszych form promocji jest multisklep.

Jak rozpocząć ?

Strategia polega na stworzeniu kilku różnych sklepów internetowych oraz wypozycjonowaniu ich w wyszukiwarce Google na wysokie pozycje. Optymalnym rozwiązanie to takie, kiedy po wpisaniu danej frazy np. „zabawki lego” nasze sklepy będą widnieć na pierwszej stronie spychając tym samym konkurencje w dół na pozostałe strony. Może paść pytanie jak zarządzać kilkoma sklepami w jednym czasie? Rozwiązaniem jest platforma magento, gdzie można stworzyć kilka różnych wizualnie sklepów podpiętych pod jedną bazę produktów.

Funkcjonalność podstawowa

Platforma magento, która przywędrowała do Polski z za oceanu jest zaawansowanym sklepem internetowym. Swoja funkcjonalnością różni się od takich znanych systemów jak Zen Cart, IAI shop czy PrestaShop. Logując się do panelu administracyjnego zobaczymy bogaty panel do zarządzania sklepem. Bardzo ciekawym i niespotykanym dotąd rozwiązaniem jest ustawienie indywidualnej szaty graficznej dla każdego z produktu. Szablon posiada także czasowe aktywowania wyglądu, co np. podczas okresu świątecznego może przydać się znakomicie. Raz ustawiając kilka szablonów, system sam zadba aby o to aby przestawić się w okresach świątecznych. Następnym wartym uwagi rozwiązaniem są tzw. „reguły koszyka”.
Administrator sklepu dodaje różne reguły dla zawartości koszyka klienta i gdy przykładowo klient kupi powyżej danej liczby produktów wówczas system może ustawić darmową przesyłkę lub gdy kupi produkt X to produkt Y ma gratis. Funkcje takie wspomagają promocje sklepu, dzięki czemu nie trzeba instalować dodatkowych modułów jak to jest w np. w Zen Carcie. Jak trudno przeprowadzić ankietę wśród naszych klientów? Z systemem magento jest to sprawa wręcz banalna, ze względu na wbudowany moduł ankiety. Stworzenie i cały proces z przeprowadzeniem nie zajmie więcej czasu, niż wypicie filiżanki kawy.

Multisklep

Pierwszą czynnością jest zakup kilku domen, pod którymi będą widniały nasze kolejne sklepy internetowe. Następnie instalujemy i konfigurujemy sklep wg dokumentacji dostępnej w internecie, aby wszystkie domeny były widoczne w panelu administracyjnym. Każdy sklep powinien cechować się inną grafiką, gdyż podobnie jak my, także i nasi kliencie mają różny gust, w który dobrze jest się wpasować. Przy dodawaniu każdego produktu do bazy wybieramy, w jakim sklepie ma być on dostępny oraz dodatkowo w jakiej cenie. W zależności od potrzeb możemy także ustawić lokalną liczbę danego produktu, czyli osobną dla każdego ze sklepów. Bez wspólnej bazy produktów, mając kilka sklepów opartych na różnych systemach bardzo ciężko byłoby utrzymać uporządkowany stan magazynowy produktów, jednak z pomocą magento jest to dość proste.

Większa liczba wpozycjonowanych sklepów to szansa na zdobycie większego udziału w rynku, czyli klientów i zysku. Kolejne e-sklepy powinno się tworzyć w odstępach czasu, gdyż koszt pozycjonowania 5 sklepów może być znaczny. Jeśli ktoś dziwi się jak to można posiadać kilka sklepów z tej samej branży i jeszcze konkurencyjnych, co jest mało logiczne to należy sprawdzić do kogo należy znana sieć Saturn oraz Media markt (do jednego koncernu Metro AG).